35089 شنبه تا چهارشنبه از 8:30 صبح تا 5 عصر
پنج شنبه از 8:30 تا 12 ظهر
گروه فلز کاتالوگ 

با بیش از ربع قرن تجربه در زمینه ارائه انواع محصولات استنلس استیل

درباره گروه فلز

گروه فلز در سال 1371 با هدف خدمت به تولید کنندگان و صاحبان صنایع تاسیس گردید ...

بیشتر بدانید ...

استنلس استیل در صنعت واگن و قطارسازی

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه‌ای‌ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

شاید واگن قطار در روز های آغازین که به جهان معرفی شد غولی عظیم، ترسناک و پر سر و صدا برای مردم بود. اما مدتی که از حضور این غول بی سر و پا در میانشان گذشت،‌ آن ها به این نکته پی بردند که این وسیله تازه از راه رسیده چه  نعمتی می‌تواند باشد. تا جایی که در ایران و در زمانی که خطوط راه آهن داشت تاسیس می‌شد، در چندین شهر مردم دست به اعتصاب و تحصن زده بودند تا شاید بتوانند مسیر راه آهن را به سمت شهر خود کج نمایند.

واگن استنلس استیل-گروه فلز


آن ها به خوبی می‌دانستند که وجود راه آهن در یک شهر و منطقه چه تاثیری می‌تواند در اقتصاد و رفاه مردم آن منطقه بگذارد. اما صنعت راه آهن امروزه همچنان مانند روزهای آغازین خودش نیست و در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های فراوانی کرده است. و نقش استنلس استیل در این پیشرفت‌ها مثال زدنی و بسیار تاثیر گذار بوده است.
تاثیر استنلس استیل روی صنعت راه آهن
تاثیری که استنلس استیل در کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه کردن پروژه ها دارد دیگر برای همگان واضح و روشن است. علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها که بخش بسیار مهمی از بهتر کردن اجرای یک پروژه است، استنلس استیل تاثیر بسیار مهمی در بالا بردن امنیت و کیفیت پروژه ها دارد.
اما دلیل این همه تاثیرگذاری استنلس استیل در صنعت راه آهن چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود که اینطور بتواند بار هزینه ها را از دوش مهندسین و متخصصان بردارد. در ادامه به چند مورد از این دلایل اشاره می‌کنیم:
●    جذب انرژی بالا در اثر ضربه
●    مقاومت بسیار بیشتر در برابر دمای بالا
●    مقاومت بیشتر در برابر خوردگی نسبت به فولاد کربن دار

 

ویژگی‌های مهم استنلس استیل و تاثیر آن در صنعت واگن‌سازی

مقاومت و قدرت برتر استنلس استیل و همچنین مقاومت بسیار بالای آن در برابر خوردگی باعث می شود که متخصصین بتوانند از پنل های نازک تری برای بخش های مختلف استفاده کنند. و همین ویژگی باعث کمتر شدن میزان مصرف استیل شده و در طولانی مدت باعث کم شدن هزینه ها می‌شود. 
ویژگی مهم دیگر استنلس استیل این است که نیازی به رنگ کردن ندارد و خود از رنگ زیبایی برخوردار بوده و همین امکان به نظر ساده و ظاهری علاوه بر کم تر کردن هزینه های پروژه از وزن کلی اجزای پروژه هم می‌کاهد. البته به نظر می‌رسد مسئله وزن یک مشکل واضح در صنعت راه آهن نباشد.
 اما فوایدی را که در مترو و واگن های حمل مسافر را دارد در نظر بگیرید. به ویژه واگن هایی که بالاتر از سطح زمین هستند. چگونه فقط چند کیلو وزن کمتر میتواند در افزایش کارایی و سرعت تاثیر گذار باشد و از میزان سوخت مصرفی بسیار بکاهد. با همه این تفاسیر استنلس استیل در روز های آغازین باید خودش را به متخصصین اثبات میکرد. 

 

اثبات قدرت واگن های استنلس استیل

از اولین غرش این وسیله استیل بر روی ریل های قطار ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۰ سال می‌گذرد. این اولین بار در کل جهان بود که یک واگن از جنس استنلس استیل بر روی ریل راه آهن حرکت می‌کرد.
این واگن در سال ۱۹۳۴ در فیلادلفیا توسط شرکت ادوارد جی.باد ساخته و در دراماتیک ترین شکلی که امکان داشت به مردم جهان معرفی و از آن رونمایی شد - یک هزار مایل،‌ از طلوع خورشید تا غروب آن،‌ با تمام سرعت و بدون حتی یک لحظه توقف از دنور تا شیکاگو. این قطار همه رکورد هایی که پیش از این ثبت شده بود را شکست.
این قطار توانست بالاترین سرعتی که برای یک قطار تا آن زمان ثبت شده بود را بدست بیاورد. توانسته بود با سرعت ۱۱۲ مایل بر ساعت حرکت کند و رکورد میانگین سرعت ۷۲ مایل بر ساعت را بر جای بگذارد. و هزینه سوخت موتور دیزلی اش فقط ۱۷ دلار بود.
آقای باد فکر میکرد که از آن به بعد سیل سفارش های واگن قطار از جنس استنلس استیل به سویش روانه خواهد شد. اما خبری از سیل نبود و شرکت به طور میانگین فقط ده ماشین در ماه تولید می‌کرد.

واگن استیل-گروه فلز 

شایعه شده بود که بیشتر کارکنان صنعت راه آهن فکر میکنند که یک واگن با وزن یک سوم واگن عادی به راحتی در تصادفات نابود خواهد شد و از قدرت کافی برخوردار نیست. با وجود ادعای شرکت که میگفت مقاومت واگن هایش به اندازه هر واگن دیگری است که تولید می‌شود.
آقای باد و شرکتش به این نتیجه رسیدند که یک واگن کامل را تحت آزمایش فشرده سازی قرار دهند. آزمایشی که تاکنون هیچ گاه انجام نشده بود. اتحادیه راه آهن آمریکا این روش را پذیرفت البته مشروط بر اینکه آنه ها از ۸۰۰۰۰۰ پوند بار استفاده کنند. در سال ۱۹۳۹ شرکت باد یک کمپرسور هیدرولیکی سفارش داد و یک محل برای تست ساخت که ریل راه آهن به داخل آن می‌رفت.
مهندسین این شرکت دریافتند که میتوانند از فشار سنجی که با تازگی تقویتش کرده بودند در نقاط حیاتی واگن استفاده کنند تا بیابند در کدام قسمت ها به بهتر کردن توان ماشین نیاز دارند و به کدام قسمت ها توجه بیش از اندازه داشته اند. با داشتن این اطلاعات طراحی مدل های جدید واگن می‌توانست تقویت شود. در روز آزمایش ده ها مهندس در حال بررسی فشار سنج ها بودند تا متوجه هرگونه فشار ناگهانی شوند.
نقاط جوش آسیب‌پذیر‌ترین نقاط در نظر گرفته شده بودند. فشار به ۸۰۰٬۰۰۰ هزار پوند رسید همان مقداری که اتحادیه از آن ها خواسته بود و سپس آنها به آرامی میزان فشار را افزایش دادند تا به  ۱٬۳۴۰٬۰۰۰ پوند رسید تقریبا ۷۰ درصد بیشتر از مقدار مورد نیاز. سپس آنها آزمایش را متوقف کردند. برنامه از آغاز این نبود که بارگذاری را تا مرحله تخریب واگن ادامه دهند.
 

کد: 50030029

زمان انتشار: چهارشنبه 8 مرداد 1399 07:30 ب.ظ

منبع: مستقل

تعداد نمایش: 13

تمامی حقوق برای گروه فلز محفوظ است.طراحی سایت توسط سایت بایک