گروه فلز در سال 1371 با هدف خدمت به تولید کنندگان و صاحبان صنایع تاسیس گردید ...
قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفهایها خرید کنید تلفن: 35089-021
استنلس استیل و اطلاعات مربوط به استفاده از این آلیاژ در حفر تونل عبور کشتی در نروژ، موضوعی است که میخواهیم به طور اجمالی به بررسی آن بپردازیم. اساس پیشرفت، برقراری ارتباط با همتایان و یادگیری نکات جدید است. ممکن است این موضوع در ابتدا برای شما عجیب به نظر برسد اما اگر کمی دقیقتر به این موضوع نگاه کنیم، متوجه میشویم که کشورهای اروپایی به این اصل اهمیت داده و در آن سرمایه گذاری کردهاند.
به عنوان مثال کشور نروژ با احداث اولین و بزرگترین تونل عبور کشتی در شبه جزیره استاد "Stad Peninsula" توانسته به موفقیت بسیار زیادی از نظر برقراری ارتباط با همتایان خود در زمینههای تجاری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و . . . برسد. نکته جالب درباره حفر تونل عبور کشتی با نام تونل اِستاد، به کارگیری استنلس استیل در بدنه داخلی این تونل است. موردی که امروز به بررسی آن میپردازیم. با ما همراه باشید.
شروع به کار این تونل در سال 2017 میلادی بود. این تونل در شبه جزیره اِستاد واقع شده است. محلی که از نظر جغرافیایی مشکلات بسیار زیادی را برای مردم به جهت حمل و نقل به وجود میآورد. به همین دلیل دولت کشور نروژ تصمیم گرفت با احداث تونلی شناور این مشکل را برطرف کند. برای احداث این پروژه بیش از پنج سال برنامه ریزی و آزمایش صورت گرفت. اگر بخواهیم کمی دقیقتر به دلیل احداث چنین تونلی بپردازیم، میتوانیم در ابتدا به آب و هوای شبه جزیره اِستاد و مناطق اطراف آن بپردازیم. در قسمت جنوبی این شبه جزیره، وضعیت آب و هوایی بسیار متغیر است. در اکثر موارد آب و هوا طوفانی به همراه بارشهای شدید است. این وضعیت جوی میتواند از 45 تا 106 روز نیز طول بکشد. این ساختار آب و هوایی در اکثر نقاط شبه جزیره نیز وجود خواهد داشت. میزان وزش باد و طوفان در این مناطق به حدی زیاد است که در گذشته به آن منطقه، دره مرگ گفته میشد؛ محلی که بسیاری از وایکینگها سالانه جان خود را از دست میدادند. به همین دلیل بسیاری از کمپانیهای بین المللی در زمینه طراحی سازههای آبی و دریایی برای اولین بار اقدام به طراحی تونل بر روی آب کردند.
وجود این تونل به میزان بسیار زیادی میتواند مشکلات ناشی از عبور مرور در شبه جزیره اِستاد را از بین ببرد. منطقهای که تا حدود بسیار زیادی گلوگاه اقتصادی کشور نروژ با سایر مناطق اروپایی نیز به حساب میآید. امنیت این سازه را نیز مصالحی مانند استنلس استیل تامین میکند. به منظور دسترسی بهتر به سایر مناطق، اداره مراتع ساحلی کشور نروژ با همکاری کمپانیهای بین المللی اقدام به ساخت یک تونل آبی در این شبه جزیره را دارند. پروژهای که در دست اقدام است اما امروزه به دلیل ویروس کرونا سرعت پیشرفت خود را به میزان بسیار زیادی از دست داده است. به همین دلیل پیش بینی میشود تونل آبی اِستاد در سال 2023 میلادی به بهره برداری خواهد رسید. از نظر اندازه، این تونل به بیش از 100 فوت میرسد و در طول یک مایل، کشتیهای غول پیکر را پشتیبانی میکند. اگر کمی اصولی تر به ساختار این پل نگاه کنیم، به این نتیجه میرسیم تونل آبی اِستاد تا حدود بسیار زیادی شبیه به تونلهای عبور و مرور ماشین است. به این شکل کشتیهای کوچک و بزرگ میتوانند به راحتی از این تونل برای رفت و آمد استفاده کنند. از نظر تجهیزات و مصالح به کار رفته در این تونل، میتوان به استنلس استیل نیز اشاره کرد. جدا از این فلز، برای ساخت این تونل باید بیش از 8 میلیون تن سنگ حفر کرد. پس برای سنجش و ایجاد مقاومت کافی در برابر فشار، از آلیاژهای بسیار مستحکمی نظیر فولاد و آهن استفاده شده است. جدا از این موارد وجود استنلس استیل در بدنه این پروژه موضوعی است که به نوبه خود توجه بسیاری را جلب کرده است.
همانطور که میدانید، تونل آبی اِستاد قرار است در این شبه جزیره احداث شود. ارتباط مستقیم سازه موردنظر با آب میتواند مشکلات زیادی را در زمینه امنیت و دوام تونل به وجود آورد. موضوعی که طراحان این سازه بزرگ فکر آن را کردهاند. استفاده از استنلس استیل در بدنه این سازه، مشکل کار را تا حدود بسیار زیادی حل کرده است. از عوامل دیگری که میتواند بر دوام مصالح به کار رفته در تونل تاثیر بگذارد، میتوان به رطوبت و آلودگی هوا اشاره کرد. استنلس استیل موردنظر که قرار است در این سازه استفاده شود، از نظر عملکرد بسیار قوی و کاربردی است. جدا از فولاد ضد زنگ، از آلیاژهای فلزی بسیار زیادی در این سازه قرار است استفاده شود. این مصالح به نوبه خود میتواند در برابر فشار آب و همچنین فرسودگی نیز بسیار قوی عمل کند. عدم آسیب در برابر فرسودگی و پوسیدگی از ویژگیهای اصلی مصالح به کار رفته در تونل آبی اِستاد نروژ است. عاملی که یکی از ویژگیهای اصلی استنلس استیل در این سازه به شمار میرود.
تونل اِستاد نروژ و اطلاعات کلی درباره مصالح به کار رفته در آن، موضوعی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از استنلس استیل در بدنه این تونل، یکی از ویژگیهایی است که این سازه از آن برخوردار است. قرار است در سال 2023 تونل اِستاد نروژ به بهره برداری برسد.
کد: 50030032
زمان انتشار: شنبه 11 مرداد 1399 07:30 ب.ظ
منبع: مستقل
تعداد نمایش: 42
تمامی حقوق برای گروه فلز محفوظ است.طراحی سایت توسط سایت بایک