X

فصل چهاردهم تاریخچه استنلس استیل

02135089 شماره تماس
تاریخ استنلس استیل - فصل 14 - سیستم طبقه بندی نام های تجاری پلامر
در چهاردهمین فصل از تاریخچه استنلس استیل سیستم طبقه بندی نام های تجاری پلامر ها معرفی شده است.
گروه فلز
گروه فلز

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه‌ای‌ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

تاریخ استنلس استیل - فصل 14 - سیستم طبقه بندی نام های تجاری پلامر

 

تا سال 1934، ورق استیل مارتنزیتیِ کروم دار به مدت 19 سال در آمریکا تولید می شد. ورق استیل فریتیِ کروم دار تقریباً 14 سال بود که در آمریکا تولید شده بود و فولادهای کروم-نیکل نیز تنها 7 سال بود که به آمریکا وارد شده بود. تقریباً 100 شرکت در ایالات متحده و کانادا وارد تجارت ورق استیل شده بودند و فولاد خود را تحت نام های تجاری به فروش می رساندند که اغلب به هیچ وجه ترکیبات اساسی آنها را نشان نمی داد.

سیستم شماره گذاری موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) و موسسه آلیاژهای ریختگی (ACI) اخیراً راه اندازی شده بود، با این حال بیشتر تولیدکنندگان ورق استیل ترجیح می دادند فقط از نام تجاری خود استفاده کنند. وضعیت، بسیار گیج کننده بود. فروشندگان با بسیاری از مشتریان تماس می گرفتند و آلیاژهایی را توصیه می کردند که ممکن بود متفاوت از آلیاژهای تبلیغ شده توسط دیگر رقبا باشد. همچنین هیچگونه لیست طبقه بندی شده ای از نام های تجاری منتشر نشده بود.

در سال 1931، کلایتون ال. پلامر (Clayton L. Plummer)، مدیر فنی شرکت رابرت دبلیو. هانت (Robert W. Hunt)، تهیه یک سیستم طبقه بندی را بر عهده گرفت. شرکت آر.دبلیو. هانت در شیکاگو، بزرگترین شرکت مهندسین مشاور، تست و بازرسی در جهان بود و نیاز ویژه ای به نوعی سیستم طبقه بندی ورق استیل داشت. پلامر طبقه بندی 22 صفحه ای خود را در نشریه ی مدیریت صنعتی و کارخانه در سال 1931 منتشر کرد. وی سیستم خود را با استفاده از داده های مربوط به ترکیبات شیمیایی به دست آمده از هر یک از تولیدکنندگان ایجاد نمود و استنلس استیل را به 39 گروه تقسیم کرد.

با این حال، طبقه بندی پلامر شامل محدوده شیمیایی برای گروه بندی ها نبود، اما در عوض از یک شماره ی کد استفاده می شد. از آنجایی که این ترتیب گیج کننده بود، پلامر طبقه بندی خود را در سال 1934 اصلاح و بروز کرد و محدوده های شیمیایی واقعی برای هر گروه در نظر گرفت. وی آلیاژهای کروم را با توجه به دامنه های مختلف کروم و طیف های مختلف کربن در هر محدوده ی کروم ذکر کرد. به عنوان مثال، گروه اول دارای آلیاژهایی با دامنه کروم 5 تا 7 درصد و حداکثر کربن 0.12 درصد بود. گروه بعدی دارای آلیاژهایی با 5 تا 7 درصد کروم و 0.13 تا 0.20 درصد کربن و گروه سوم دارای آلیاژهایی با 5 تا 7 درصد کروم و 0.13 تا 0.20 درصد کربن اما مقادیر نامشخصی مولیبدن بود.

یک طبقه بندی از سیستم پلامر در جدول 3 نشان داده شده است. این جدول برای آلیاژهای دارای 16 تا 23 درصد کروم، 7 تا 11 درصد نیکل و 0.13 تا 0.20 درصد کربن می باشد. مثال، اسامی تجاری و تولید کننده هر آلیاژ را نشان می دهد. استفاده از سیستم پلامر سخت بود و سیستم شماره گذاری سه رقمی AISI جایگزین آن شد.

 

جدول 3 نمونه ای از سیستم طبقه بندی پلامر برای آلیاژهای دارای 16 تا 23 درصد کروم، 7 تا 11 درصد نیکل و 0.13  تا 0.20 درصد کربن
نمونه پلامر


 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید